Blog

A home office környezet megteremtése

Hosszan részletezhetnénk a home office előnyeit és hátrányait. Most azonban arra térünk ki, hogy milyen apró részletekkel lehet feldobni, illetve ideálissá varázsolni az otthoni dolgozó sarkot. Felsorolunk pár egyszerű, mégis nagyszerű ötletet, amelyeket könnyedén elsajátíthat bárki az otthonában annak érdekében, hogy maximálisra növelje az otthoni munkavégzés hatékonyságát.

A home office kényelme és számos előnye ellenére, ha zavaró tényezők mellett kell dolgozni, szinte lehetetlen koncentrálni és hatékonyan végezni a munkát. Az utcáról beszűrődő zajok, a szomszéd hangos tevékenységei, hogy a lakásban elszórtan elhelyezkedő figyelem elterelésre kiválóan alkalmas tárgyakról, berendezésekről ne is beszéljünk.
Íme néhány tipp, amikkel lecsökkenthető ezek hatása, aminek köszönhetően jelentősen növelhető a teljesítmény az otthon végzett ‘irodai’ munkában.

“A nagyvállalatok HR-eseinek tapasztalatai ezzel szemben kifejezetten jók: azt mondják, a szabadabb időbeosztás miatt kollégáik elégedettebbek, ez pedig a munkájukra is jó hatással van, a nyugodt otthoni környezet elősegíti a hatékony munkavégzést, az utazás miatt pedig időt és pénzt spórolnak, a környezetvédelmi szempontokról nem is beszélve. Sőt, a távmunka a munkavállaló és a munkáltató közötti bizalmat is erősíti. Ugyanezt az Amerikai Pszichológiai Társaság is megerősítette: a kutatók arra jutottak, hogy az időnként vagy állandóan otthon dolgozók elégedettebbek az állásukkal, mint azok, akik hétfőtől péntekig reggel nyolctól délután ötig bent ülnek az irodában, a távmunkások ráadásul lojálisabbak is a munkaadójukhoz…”

#IDŐBEOSZTÁS

Az otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen egy kis extra fegyelem és türelem. Nagyon fontos, hogy a korábban megszokott napirend a lehető legnagyobb mértékben megmaradjon. Ennek érdekében fektessünk le néhány alapszabályt, amelyek betartása jelentősen megkönnyíti az otthoni munkavégzés hatékonyságát, pl. ugyanúgy keljünk időben, tartsunk szüneteket és az is nagyon fontos, hogy szabjuk meg, mi jelenti a munkaidő végét.

A magánéletet minden esetben válasszuk el a munkától.

Ha a nap közepén mással foglalkozunk és az elmaradt feladatokat akkor látjuk el, amikor családunkkal, vagy saját magunkkal kéne foglalkoznunk, az hamar káoszba torkollik. Az idővel való gazdálkodás tehát egy kulcstényező a home office-ban dolgozók számára.

#KÉNYELEM

Az otthoni munkavégzés helye legyen funkcionális és kényelmes. ERGONÓMIA – fontos, hogy olyan ülőalkalmatosságot válasszunk, amely megfelelő támasztékkal van ellátva, legyen az szék, a kanapé, vagy épp egy BeanMyBag babzsákfotel! 😉
A megfelelő szék, a lábtartó és a megfelelő magasságú íróasztal nem csak az egészség miatt fontos, hanem mert nagymértékben befolyásolja a munkavégzés hatékonyságát is.

Ugyanígy az egér és billentyűzet elhelyezése, valamint a szemvonal magasságában lévő monitor is segít az összpontosításban.

Az otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen egy kis extra fegyelem és türelem. Nagyon fontos, hogy a korábban megszokott napirend a lehető legnagyobb mértékben megmaradjon. Ennek érdekében fektessünk le néhány alapszabályt, amelyek betartása jelentősen megkönnyíti az otthoni munkavégzés hatékonyságát, pl. ugyanúgy keljünk időben, tartsunk szüneteket és az is nagyon fontos, hogy szabjuk meg, mi jelenti a munkaidő végét.

BeanMyBag babzsákfotelek a Rattan Áruház kínálatában

 

Természetesen nem mindenki számára, de azoknak, akik csak a mostani járványügyi helyzet miatt kényszerülnek home officera és a munkavégzésükhöz csupán egy laptopra van szükségük, az ergonomikusan kialakított babzsákfotel a megoldás. Hogy miért?
Egyrészt mert a legkisebb beruházással jár.
Másrészt tökéletes támasztékot nyújt a gerincnek úgy, hogy mégis laza, kellemes és kényelmes bútordarab. A harmadik megfontolandó indok pedig nem más, mint hogy ezt a babzsákot oda teszed, ahol épp szükség van rá, könnyen mozdítható. Ha pedig nem munkavégzésre kell, akkor nézhető belőle a kedvenc sorozat, vagy veszedelmes mérkőzéseket játszhatunk belőle PlayStationön.